Heenreis en eerste paar dagen - Reisverslag uit Manly, Australië van Michael Betue - WaarBenJij.nu Heenreis en eerste paar dagen - Reisverslag uit Manly, Australië van Michael Betue - WaarBenJij.nu

Heenreis en eerste paar dagen

Blijf op de hoogte en volg Michael

13 April 2014 | Australië, Manly

Dinsdag 8/4 om 14:15 de lucht in gegaan naar de andere kant van de wereld, een eilandje genaamd Australië :p. Voor vertrek nog afscheid genomen van me ouders, zus, broertje en nichtje op Schiphol. De eerste vlucht was een vlucht van 11 uur naar Bangkok toe om daar even te tanken. Wat wel lekker was even omdat we toch 2 uurtjes uit het vliegtuig mochten, dus heerlijk de benen strekken en de AirPort daar verkennen. Hierna volgde een korte vlucht van een kleine 4 uur naar Taiwan en kwamen daar aan in een plaatsje genaamd Taipei. Hier hadden we een stop van 10 uur waardoor we in de gelegenheid waren om de AirPort te verlaten en het centrum in te gaan. Tevens hadden we een kamer in een hotel om ons even op te frissen en niet te vergeten dat we een duik konden nemen in het zwembad die zich daar bevond. Weer helemaal opgefrist zijn we begonnen aan onze laatste vlucht van 9 uur naar Sydney toe. Tijdens deze vlucht is het we gelukkig gelukt om te slapen, want dit was me de afgelopen vluchten nog niet gelukt en was dus al ruim 30 uur wakker :). Uiteindelijk kwamen we op 10 april rond 12 uur aan op de AirPort van Sydney.

De aankomst dag gingen we eerst naar een park toe om de eerste groeps foto te maken en we hadden gelijk een stukje Nederland, want we kwamen aan met regen haha. Na die foto zijn we richting onze hostel gegaan in de wijk Manly in Sydney. Hier verblijven we de eerste 5 dagen en het licht ideaal aan het strand. Alleen nu hopen dat de regen wel wat weg trekt :). Na gesetteld te zijn in de hostel hebben we een welkomst bbq gehad en daarna even wezen stappen met de groep. Wat erg gezellig was, alleen waren we allen nog wel een beetje moe.

Dag 2 was een regel dag of uiteindelijk beter gezegd een wachtdag. We hebben hier onze bankpas, pensioen opbouw en Medicare geregeld. Alleen het wachten in de bank voor de bankpas duurde wat langer dan gepland en hebben daardoor deze dag nog niet onze tax nummer bij de tax office aangevraagd, maar dit is nu gebeurd via mail. Dat kon gelukkig ook. Tevens hebben we ook een voorlichting gekregen over what to do in aussie. Was redelijk veel naar excursies georiënteerd, maar zaten wel leuke excursie tussen om over na te denken. Deze dag hebben we afgesloten bij een leuke pub in de wijk woolloomooloo in Sydney. Hier een aantal biertjes op wat tevens ook goedkopere biertjes waren in vergelijking met andere plekken waar we wat gedronken hebben. Hier was het $9.50 per kan en daar gingen 4 glazen uit. Normaal kost 1 biertje toch al snel 8 dollar. Hier heb ik ook een heerlijke burger met chips gegeten. Daarna zijn we met het pondje weer terug gevaren naar de hostel in Manly.

Dag 3 werden we om 7 uur 's ochtends opgehaald door een tour guide en zijn we begonnen in het Featherdale wildlife park waar je tussen de kangoeroes loopt en deze kan aaien en voeren. Ook was er de mogelijkheid om met en koala op de foto te gaan en je mocht ook deze aaien. Maar tevens waren er ook allemaal verschillende soorten reptielen, vogels en andere Australische dieren, want dit wildlife park bestond uit dieren die in Australië voorkomen. En als leuk extraatje heb ik hier ook nog een slang vastgehouden.
Daarna hebben we een hiking gedaan door een gedeelte van de blue mountains en dit was de wentworth falls track. Om even bij te komen hebben we als lunch heerlijk gebarbecued en kregen ook de eerste kangoeroe vlees te eten. En we kregen even de gelegenheid om de hoofdstad daar in de bergen te verkennen, dit plaatste heet Katoomba. Na deze korte break zijn we richting de 3 sisters gegaan. Dit zijn drie rotsen die volgens legendes 3 zussen waren die door een bepaald gevaar door hun vader in steen zijn veranderd. Na het foto moment zijn we daar weer een hiking begonnen door de Katoomba falls die bij de 3 sisters ligt. Dit is een regenwoud met erg mooie watervallen en grotten. Tevens leven hier 1 van de dodelijkste spinnen, deze hebben we niet gezien maar wel de webben van de spinnen. Uiteindelijk waren we weer om 7 uur in de avond terug in de hostel en hebben toen heerlijk pannenkoeken gebakken :) .

Dag 4 was een heerlijk rust dagje. Om 10 uur is wezen ontbijten en daarna naar het strand geweest. Jammer genoeg ging het na een uurtje alweer regenen, dus toen gingen we maar weer het strand af. Maar hierdoor wel even goed de gelegenheid om dit te typen en wat dingetjes te bedenken wat ik ga doen na morgen. Dit omdat morgen de laatste dag is als groepsreis en dan staan we er alleen voor :) morgen gaan we surfen als afsluiting van de groepsreis en dat lijkt me erg gaaf. Als het helemaal bevalt zal ik waarschijnlijk vrijdag ook mee gaan met een surf kamp van 4 dagen. Lekker 4 dagen leven op het strand en surfen. Hierna zal ik toch de basis hebben van het surfen en kan dan zo nu en dan een board pakken en het water op gaan.

Volgens mij heb ik wel een beetje verteld hoe het hier loopt, verder gaat het goed met mij :)

Groetjes michael

• 13 April 2014 - 12:07

Jesslyn En Priscilla:

wat super om te lezen. ik ben blij dat alles goed gaat. en dat je super leuke dingen hebt gedaan en gaat doen. geniet ervan. dikke kus van je nichtje en zus :)

• 13 April 2014 - 13:00

Sharon :

Super Mike ik ben erg blij om te horen dat je het bar je zin hebt daar en niet te vergeten dat het goed gaat met je geniet er verder nog van en succes met surfen!!!! Dikke knuffel je nichtje

• 13 April 2014 - 13:12

Johanna:

Lieve Michael, hartstikke gaaf om te lezen. Geniet van alles wat je ziet, veel plezier met surfen in dit alleen zo'n plank of zit er ook een zeil op?
    Als je het erg leuk vind om een slang vast te houden, kan je altijd nog als vrijwilliger in dierenpark Amersfoort komen werken.
    Dikke kussen uit het voor jou nu verre Hoogland

• 13 April 2014 - 13:14

Rick:

Super om te lezen. Zo te zien heb je al aardig wat meegemaakt in die paar dagen. Dat Wild Life Park lijkt mij echt super gaaf! Hopelijk komen daar nog meer foto's van zodat ik je kan haten hahaha. Ik wens je veel succes met de reis, vanaf nu sta je der alleen voor?(mits je op kamp gaat). Ik wacht met smart af op je volgende verhaal! Groetjes uit het o zo mooie Nederland(lekker zonnig) Rick :-)

• 13 April 2014 - 19:24

Diane Suyat:

Hoi , geniet nog maar van de regen want als het goed is krijgt australie dit jaar weer met extreme warmte en droogte te maken door el nino! Gr diane

• 14 April 2014 - 13:54

Monique Verhoef:

Zo het genieten kan beginnen en volgens mij neem je het ervan. Enjoy.

• 15 April 2014 - 17:49

Opa Benschop:

Hoi Michael
    Leuk om te lezen en leuke foto's.
    Gr. Opa

• 16 April 2014 - 15:37

Colinda:

Hoi Michael wat heerlijk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt daar aan de andere kant van de wereld. Je schrijft het met zoveel plezier dat we wel jaloers moeten zijn op jouw. Nog vele mooie avonturen. X